Ο κ. Μητσοτάκης ομολόγησε αδυναμία στην κάλπη της απλής αναλογικής

Ο κ. Μητσοτάκης ομολόγησε αδυναμία στην κάλπη της απλής αναλογικής
Συνέντευξη στην εφημερίδα «Μακεδονία» και τον δημοσιογράφο Ιάσονα Μπάντιο
 

Τα οικονομικά μέτρα που ανακοίνωσε ο Κ. Μητσοτάκης από την 85η ΔΕΘ χαρακτηριστήκαν από πολλούς ως ένα προεκλογικό φλερτ στη μεσαία τάξη και τη νεολαία. Εσείς πώς σχολιάζετε την παρουσία του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη;

 

Τα μέτρα Μητσοτάκη ήταν εν πολλοίς παλιά μέτρα, πακεταρισμένα σε νέα συσκευασία. Με εξαίρεση κάποιες εξαγγελίες, οι οποίες αφορούν τα υψηλά εισοδηματικά στρώματα.

 

Οι πανηγυρισμοί για παρεμβάσεις ύψους 3,4 δισ. ευρώ καταρρίφθηκαν πολύ σύντομα, καθώς αποδείχθηκε ότι τα μέτρα ίσα που υπερβαίνουν τα 400 εκατ. ευρώ. Για αυτό λίγα εικοσιτετράωρα μετά τη ΔΕΘ, άρχισαν οι διαρροές για νέα μέτρα πάνω στα μέτρα.

Είναι απολύτως λογική η δυστοκία, αφού ο κ. Μητσοτάκης έχει δεσμεύσει την Ελλάδα στο πιο αυστηρό δημοσιονομικό μονοπάτι στην Ευρώπη μέχρι το 2024. Ως χώρα είμαστε πρωταθλητές Ευρώπης στη λιτότητα.

Ο κ. Μητσοτάκης δεν μπορεί να κοροϊδεύει για πάντα την κοινωνία.

Κανένα πακέτο δωρεάν δεδομένων στο κινητό τηλέφωνο δεν θα κρύψει την απουσία συναίσθησης για όσα βιώνουν οι νέοι, αλλά και τη χυδαία διαστρέβλωση του περιεχομένου του «πρώτου ενσήμου», που από τα 1.200 ευρώ το μήνα προσγειώθηκε στα 1.200 ευρώ το εξάμηνο, στο ύψος πολλών προγραμμάτων του ΟΑΕΔ που υπάρχουν εδώ και χρόνια.

Ο κ. Μητσοτάκης ουσιαστικά πέταξε το γάντι στον Αλ. Τσίπρα και το κόμμα σας, για το γεγονός ότι παρά τους υψηλούς τόνους αντιπολίτευσης δεν ζητάτε πρόωρη προσφυγή στις κάλπες. Τι απαντάτε σε αυτό το ερώτημα, το οποίο κατά καιρούς θέτουν και δικοί σας ψηφοφόροι;

Ο κ. Μητσοτάκης ομολόγησε στη ΔΕΘ την πολιτική και κοινωνική του απομόνωση. Παραδέχθηκε ότι μετά την επόμενη κάλπη, την κάλπη της απλής αναλογικής, δεν θα έχει τη δυνατότητα να σχηματίσει κυβέρνηση.

Τα αδιέξοδά του στην πανδημία, την οικονομία, τα εθνικά θέματα και η δυσαρέσκεια των πολιτών, όπως καταγράφεται στα ποιοτικά στοιχεία των δημοσκοπήσεων, είναι τα βασικά ζητήματα που καλείται να αντιμετωπίσει.

Όπως καλείται να αντιμετωπίσει και τα σενάρια που εξυφαίνουν κέντρα και τα οποία ήδη κυκλοφορούν, για αλλαγή πρωθυπουργού από την παρούσα βουλή.

Ως αξιωματική αντιπολίτευση ανταποκρινόμαστε με συνέπεια σε όσα απαιτεί ο ρόλος μας. Με σειρά αναλυτικών και κοστολογημένων προτάσεων για όλα τα θέματα, όπως η υγεία, η οικονομία, η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, η εργασία, το περιβάλλον.

Πλέον, τα ίδια τα στελέχη της κυβέρνησης αλλά και δημοσιογράφοι πυροδοτούν εκλογικά σενάρια. Αν ο κ. Μητσοτάκης αποφασίσει να αποδράσει, θα τον διευκολύνουμε.

Οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, παρά την φθορά της κυβέρνησης, δεν ανεβάζει τα ποσοστά του. Πώς το εξηγείτε; Σκέφτεστε κάποια αλλαγή στρατηγικής για το επόμενο διάστημα;

Οι δημοσκοπήσεις υποεκτιμούν συστηματικά τη δυναμική του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία. Επί δύο χρόνια του δίνουν τα ποσοστά που του έδιναν τον Ιούνιο του 2019, λίγο πριν τις εκλογές. Βεβαίως, μεσολάβησε ένα 32% και μάλιστα στην κάλπη.

Στην τρέχουσα περίοδο, αν υπήρχαν ευνοϊκές για την κυβέρνηση δημοσκοπήσεις θα τις βλέπαμε δημοσιευμένες κάθε Κυριακή και κάθε μέρα.

Η παράταξή μας ενισχύει τις δυνάμεις της στον δρόμο, μεταξύ των εργαζομένων, στις τάξεις της νεολαίας και των επιστημόνων, έχει αναβαθμίσει τις σχέσεις της με τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, συμμετέχει στις διεργασίες που λαμβάνουν χώρα στον προοδευτικό και αριστερό χώρο. Εκεί όπου ισχυροποιούνται τα κοινωνικά και πολιτικά μέτωπα ενάντια στην πολιτική Μητσοτάκη.

Δεν επενδύουμε στη λογική του ώριμου φρούτου, δεν περιμένουμε να λειτουργήσει απλώς το πολιτικό εκκρεμές. Αντίθετα, εξοπλιζόμαστε προγραμματικά, με προτάσεις που κινούνται έξω από τα μνημονιακά απόνερα, πυκνώνουμε τις γραμμές μας οργανωτικά και στοχεύουμε στο να ανταποκριθούμε σε αυτό που έχει ανάγκη η κοινωνία.

Η κυβέρνηση επιμένει στην απόφαση της να προχωρήσει στην απόσπαση των αρχαίων ευρημάτων της Βενιζέλου, παρά τις δικαστικές προσφυγές και τις αντιδράσεις, ενώ κάνει λόγο για ολοκλήρωση του Μετρό στο τέλος του 2023. Θεωρείτε ρεαλιστικό το χρονοδιάγραμμα;

Ο κ. Μητσοτάκης θα έπρεπε να ντρέπεται για την κοροϊδία που επεφύλαξε στους Θεσσαλονικείς. Το μετρό, με βάση το χρονοδιάγραμμα και τον σχεδιασμό μας, θα ήταν έτοιμο στο τέλος του 2020, με όλους τους σταθμούς σε λειτουργία, πλην αυτόν της Βενιζέλου, όπου απαιτούνταν επιπλέον εργασίες για να παραμείνουν τα αρχαία στη θέση τους.

Μητσοτάκης, Καραμανλής και Μενδώνη άλλαξαν τον σχεδιασμό, προχωρούν στον βάρβαρο τεμαχισμό και την απόσπαση των αρχαιοτήτων και οδηγούν την ολοκλήρωση του έργου μετά τη λήξη της θητείας τους, στο τέλος του 2023. Τότε που δεν θα κληθεί κανένας τους να κάνει απολογισμό αν τα κατάφερε ή όχι.

Η χώρα πληρώνει συνολικά την αδράνεια και την ανικανότητα της κυβέρνησης στην ολοκλήρωση των μεγάλων έργων. Ο κ. Καραμανλής συνεχώς εξαγγέλλει, αλλά δεν κάνει απολογισμό. Διότι ο απολογισμός του λέει ότι ο ΒΟΑΚ και η Πατρών-Πύργου παραμένουν έργα «παγωμένα», το βόρειο τμήμα του Ε65 και η γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας βρίσκονται σε καθυστέρηση, το σιδηροδρομικό δίκτυο εγκαταλείφθηκε.

Στις δε αστικές μεταφορές επικρατεί το απόλυτο μπάχαλο. Στη Θεσσαλονίκη είδαμε ακόμα και λεωφορεία που έπιαναν φωτιά στις ανηφόρες του Χορτιάτη κα στις αρχές του καλοκαιριού αποσύρθηκαν λόγω έλλειψης κλιματισμού.

Ένα σημαντικό ζήτημα που έχετε αναδείξει είναι αυτό του ελληνικού σιδηροδρόμου. Γατί πιστεύετε ότι ο σιδηρόδρομος είναι διαχρονικά παρατημένος, την ώρα που στην υπόλοιπη Ευρώπη βρίσκεται σε διαρκή ανάπτυξη;

Ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, μέσα σε 4,5 χρόνια, ανέταξε, δημοπράτησε ή και υλοποίησε πολλά έργα στον σιδηρόδρομο, που είχαν μείνει «βαλτωμένα» ή εγκαταλελειμμένα.

Ολοκληρώσαμε 270 χλμ. ηλεκτροκίνησης στον άξονα Αθήνας - Θεσσαλονίκης, 120 χλμ. νέας διπλής ηλεκτροκίνητης γραμμής στο Τιθορέα - Δομοκός, τις δίδυμες σήραγγες Καλλιδρόμου (μήκους 9,3 χλμ.) και Όθρυος (7 χλμ.), τα 70 χλμ. της νέας διπλής υπερσύγχρονης γραμμής Κιάτο - Αίγιο, νέους σταθμούς και σιδηροδρομικές γέφυρες. Επίσης, την υπόγεια διάβαση στη Μενεμένη, ενώ ξεκινήσαμε την κατασκευή της νέας γέφυρας στον Γαλλικό Ποταμό, κ.ά.

Παράλληλα, δρομολογήσαμε το έργο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, που θα αναβαθμίσει εντυπωσιακά τις μετακινήσεις στη βόρεια Ελλάδα και θα καταστήσει την περιοχή έναν σημαντικότατο κόμβο εμπορίου.

Από τη ΝΔ έχουμε μείωση ή και διακοπή δρομολογίων, με την Ξάνθη και την Κομοτηνή για παράδειγμα να έχουν μείνει χωρίς τρένο εδώ και δύο χρόνια, «πάγωμα» στα έργα τηλεδιοίκησης, ασυντήρητο σιδηροδρομικό δίκτυο που οδηγεί σε ατυχήματα αλλά και στην αύξηση του χρόνου ταξιδιού από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη από 3 ώρες και 50 λεπτά που το παραδώσαμε σε πάνω από 4 ώρες, όταν ο στόχος ήταν η μείωσή του σε 3,5 ώρες.

Τα 3,5 δισ. ευρώ έργα στον σιδηρόδρομο, που συνεχώς εξαγγέλλει ο κ. Καραμανλής, απλώς αγνοούνται.

Μείνετε ενημερωμένοι

Δικτυωνόμαστε